5 LEGO AKTIVÍT NA HODINU ANGLIČTINY

Ak sa vám doma povaľujú LEGO kocky, šup s nimi do školy. V prípade, že žiadne nemáte, rýchlo nájdite spôsob, ako si nejaké zaobstarať. Ide o skvelú pomôcku, ktorú využijete na akomkoľvek predmete. Dnes si posvietime na hodinu cudzieho jazyka.

1.      OPAKOVANIE SLOVNEJ ZÁSOBY

Študentom pripravte zoznam slovnej zásoby, ktorej opakovaniu sa chcete venovať. Každá skupina si vyberie slovo, ktoré v časovom limite znázorní pomocou kociek. Skupiny navzájom hádajú znázornené slová. Jednotlivé výtvory môžu skupiny tiež odfotiť a vložiť do zdieľanej Google prezentácie (Google Slides), ktorú zobrazíme pre všetky skupiny na tabuli pre lepšiu viditeľnosť alebo možnosť samostatnej práce v skupinách. Skupiny môžu svoje riešenia vpisovať na jednotlivé stránky k fotkám a vzájomne si ich tak porovnávať.

2.      VETNÉ ČLENY A SKLADBA VETY

Použite farby ako symboly jednotlivých vetných členov (červená – sloveso, modrá – podstatné meno, zelená – prídavné meno...). Každá skupina dostane sériu kociek a ich úlohou je pripraviť štruktúru vety – usporiadať kocky na podložku (ak nemáte podložky, môžu stavať vertikálnu vežu, nie horizontálny rad). Skupiny si podložky vymenia a vytvoria vetu presne podľa spolužiakmi pripravenej štruktúry. Ak chcete zvýšiť náročnosť, môžete sa dohodnúť, že veľkosť jednotlivých kociek zodpovedá počtu slabík v slove.

3.      PÍSANIE

Jednoduché scény, ktoré skupiny zostavia z kociek, môžu inej skupine slúžiť ako podnet na tvorenie krátkeho príbehu. Môžete tiež predpripraviť jednu spoločnú scénu, ktorú použijú všetky skupiny.

4.      ROZPRÁVANIE – DÁVANIE INŠTRUKCIÍ

Predpripravte jednoduchú LEGO stavbu. Každej skupine dajte kocky, z ktorých je možné postaviť repliku (ak chcete zvýšiť náročnosť, pridajte aj pár kociek na pomýlenie). Váš výtvor bude vidieť vždy iba jeden člen skupiny, ktorého úlohou bude navádzať zvyšných členov skupiny pri stavaní. Môžete zadať časový limit a hodnotiť, ktorá stavba najviac zodpovedá predlohe alebo určiť víťaznú skupinu na základe toho, že danú stavbu zreprodukovala najrýchlejšie. Rozvíjate schopnosť študentov komunikovať aj spolupracovať v tíme.

5.      ČÍTANIE A POČÚVANIE S POROZUMENÍM

Študenti môžu LEGO použiť aj na spracovanie informácií z posluchu alebo čítania textu. Následne môžu svoju stavbu použiť ako pomôcku na zreprodukovanie obsahu textu.

 

Komentáre

Obľúbené príspevky z tohto blogu