KNIHA MÔJHO ŽIVOTA - OPAKOVANIE LITERÁRNYCH ŽÁNROV

Túto aktivitu používam na hodinách anglickej literatúry ako formu opakovania literárnych žánrov. Dá sa však použiť aj na hodinách slovenskej literatúry či ako spôsob spoznávania sa v rámci triednických hodín. Zadanie si môžete upraviť podľa preberaných žánrov.

Žiaci môžu pracovať na klasickom papieri – pero, farbičky, fixy, výstrižky z novín, fotky... alebo vytvoriť digitálnu verziu napríklad v Canve či klasickej prezentácii podľa dostupnosti nástrojov. Vopred žiakov upozornite, v akej forme bude ich práca prezentovaná – či ju uvidíte iba vy ako učiteľ, budú ju prezentovať spolužiakom alebo bude visieť na spoločnej nástenke, aby mohli zhodnotiť, do akej miery sú ochotní odhaliť svoje myšlienky a vnútorné prežívanie. Vopred si stanovte, či musia použiť každý žáner alebo si môžu vybrať z ponúknutých nejaký počet.

KUCHÁRSKA KNIHA - najdôležitejšie ingrediencie môjho života

AUTOBIOGRAFIA - prvá veta mojej autobiografie by znela:

CESTOPIS - krajina môjho života

SELF-HELP PRÍRUČKA - najlepšia rada, akú by som niekomu dal/a

ROZPRÁVKA - šťastný koniec mojej rozprávky

ROMANTICKÝ ROMÁN - ľudia, veci, miesta, ktoré milujem

SCI-FI - niečo, čo ešte nebolo vymyslené či objavené, no chcel/a by som to mať vo svojom živote

FANTASY - keby som mohol/la ovládať jedno kúzlo, bolo by to...  

EPOS - príšery, proti ktorým bojujem

ÓDA - mala by o mne byť napísaná óda, pretože...

EPITAF - na náhrobnom kameni by som chcel/a mať napísané:

TRAGÉDIA - hrdinovia môjho života

KOMÉDIA - najvtipnejší príbeh môjho života 




Komentáre

Obľúbené príspevky z tohto blogu