PADLET SCAVENGER HUNT


Padlet rada využívam na interaktívne aktivity rôzneho druhu, či už na hodinách anglického jazyka alebo anglickej literatúry. Naposledy mala u študentov úspech hra, v rámci ktorej plnili úlohy súvisiace so známou knihou Williama Goldinga – Pán múch. Dá sa však vytvoriť na akúkoľvek tému a prispôsobiť prostrediu. Využíva princíp scavenger hunt, no použitím Padletu má učiteľ prehľad, v akej fáze plnenia úloh sa študenti nachádzajú, a súčasne môže reagovať na ich riešenia, posielať im odkazy, prípadne diferencovať ďalší postup podľa toho, akú možnosť si zvolili. Ak sa vám zdá táto aktivita príliš časovo náročná na prípravu, môžete postupovať opačne. Padlety s úlohami si podľa zadaných kritérií vytvoria skupiny navzájom.

VYTVORENIE PADLETOV

Pre každú skupinu vytvoríme identický padlet s úlohami – využijeme možnosť označiť vytvorený padlet ako šablónu a následne nakopírujeme toľkokrát, koľko skupín študentov vytvoríme. Každej skupine pošleme link na ich padlet (v každej skupine teda stačí jedno zariadenie s pripojením na internet).   

Druhú možnosť predstavuje vytvorenie padletov, v ktorých sú úlohy usporiadané v inom poradí, aby sa študenti nestretávali na rovnakých stanovištiach a neovplyvňovali sa pri plnení úloh.

Je tiež možné vytvoriť diferencované padlety s rôznymi typmi a rôznou náročnosťou úloh, z ktorých si každá skupina vyberie, na ktorom chce pracovať.

PROSTREDIE

Hru môžete hrať, samozrejme, aj v triede či budove školy, no tým že máte prehľad o postupe študentov, môžete byť odvážnejší a pracovať aj v exteriéri s dostupným internetovým pripojením (po zvážení bezpečnostných rizík).

TVORENIE A PLNENIE ÚLOH

Každá úloha má svoj vlastný príspevok, na ktorý skupiny reagujú svojim komentárom alebo pripojením ďalšieho príspevku. Môže ísť o odpoveď vo forme textu, no môžete požiadať aj o fotodokumentáciu splnenia úlohy alebo o krátke video. Učiteľ môže reagovať na splnenie jednotlivých úloh rôznym spôsobom – jednoducho odsúhlasiť obsah, za splnenie úlohy študentom poslať nejaké heslo, ktoré použijú na záver hry, alebo im podľa toho, akú možnosť si zvolili, odoslať niektorú z verzií nasledujúcej úlohy. Treba však zvážiť, akú kapacitu máte, aby ste nemuseli reagovať na veľa príspevkov súčasne.

TIPY

Váš príspevok môže obsahovať fotku, na základe ktorej majú študenti identifikovať miesto, kde nájdu zadanie úlohy, alebo môžete miesto popísať slovne a študenti fotkou dokážu, že dané miesto našli.

Miesta plnenia úloh môžu byť tiež fyzicky označené a študenti ich hľadajú bez indícií.

Úloha môže byť priamo popísaná v príspevku a študenti ju môžu plniť kdekoľvek.

 

 

 

 

Komentáre

Obľúbené príspevky z tohto blogu